باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

و عشق را زیر باران باید جست

عجیب ترین چیزی که تا حالا شنیده بودم " برف بهاری " بود که به چشمان خود دیدیم.

*******************************************************

می دونی وقتی که دیروز زیر اون بارون شدید با هم قدم می زدیم ، چی رو در من زنده کردی؟

خاطره 7 سال پیش که زیر اون بارون شدید با هم قدم میزدیم و همه چپ چپ نگاهمون می کردند. وقتی وارد مغازه شدیم یادته چقدر آب از سر و بدنمون کف مغازه جمع شده بود. احتمالا فروشنده کلی فحشمون داده با اون خریدمون.


مهم اینه که ما همواره از هر لحظه برای لذت بردن و در کنار هم بودن استفاده می کنیم، مگه نه؟


تو همیشه همراه بهاری من بودی و هستی. وقتی با منی همه چیز جلوه بهاری پیدا می کنه یار همیشه بهارم.

سال نو سلام


  باز  

  این زمین تند گام  

برف را از روی گرده می تکاند و به صد زبان

آفتاب را می دهد سلام

باز باد خوش خبر بهار شکفته می دهد پیام

می دود میان لاله ها  غزل سرا

جام هایشان می زند به جام

باز ابر باردار خیمه می زند به روی بام

باز بر شگون مجلس بهار

بید می پراکند به رقص صوفیانه اش

گیسوان سبزفام

باز نبض جویبار نقره می زند به توده علف

با گذار آبهای رام

روز می رسد

روز دیگری که از نوی گرفته نام

خاسته زجا

مردمی  به راه مردمی نهاده پا

در سرود

در صلا

سال نو سلام

سال نو سلام

 

سیاوش کسرایی