باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

بر سر تربت ما چون گذری همت خواه- که زیارتگه رندان جهان خواهد بود

دوش با ما گفت پنهان کاردانی تیزهوش
کز شما پنهان نشاید کرد سر می فروش
گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع
سخت می‌گیرد جهان بر مردمان سخت کوش

وانگهم درداد جامی کز فروغش بر فلک
زهره در رقص آمد و بربط زنان می‌گفت نوش
با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام
نی گرت زخمی رسد چون چنگ آیی در خروش
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی
گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش

گوش کن پند ای پسر وز بهر دنیا غم مخور
گفتمت چون در حدیثی گر توانی داشت هوش
در حریم عشق نتوان زد دم از گفت و شنید
زانکه آنجا جمله اعضا چشم باید بود و گوش
بر بساط نکته‌دانان خود فروشی شرط نیست
یا سخن دانسته گوی ای مرد عاقل یا خموش
ساقیا می ده که رندیهای حافظ فهم کرد
آصف صاحب قران جرم بخش عیب پوش



دیروز سالروز حافظ بود و هرچه تلاش کردم نشد که به اینترنت دسترسی پیدا کنم. یادش بخیر اون موقعها خودمو به مراسمش می رسوندم و عرض ادب و ارادتی میکردم. برای من هر روز روز حافظه.



***************************


۲۱مهر روز رام روزی و پیروزی کاوه و فریدون بر ضحاک فرخنده باد. به امید اینکه هریک از ما بتونیم به ابلیس درون و ضحاک های زمان چیره شویم.



****************************



کاش بتونم چند سال دیگه آرامش اینو داشته باشم که برای دوستام هر کاری از دستم بر میومد انجام دادم. کاش تصمیم ها جور دیگری بود.

نظرات 5 + ارسال نظر
حسن حساس سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ق.ظ http://www.watersky.blogsky.com

بر بساط نکته دانان...رو من خیلی دوس دارم...چن سال پیشا این شعرو از بر کردم...یا مثلا اون شعر :به دور لاله قدح گیر و بی ریا می باش...

شعر حافظ همه بیت الغزل معرفت است.
آفرین بر نفس دلکش و لطف سخنش

رها چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:00 ب.ظ

گاهی فال حافظ که می گیرم انگار می دونه تو سرم چی می گذره و دقیق جواب میده اما متاسفانه برای سال روز حافظ اصلا توجهی نکردم

انگار به همه چی فکر می کنم و در عین حال به هیچی فکر نمی کنم

نمی دونم. وبلاگت آرامش میده بهم نمی دونم خودت آرومی یا این آرامش پشتش یه طوفانه.

امیدوارم که واقعا آروم آروم باشی

رها

ممنون عزیزم. این از لطف توست.
راستش من یک وروجک آروم هستم . سرشازم از زندگی و سعی میکنم برای خودم انگیزه شادی ایجاد کنم. و صبر نعمتی هست که بخاطرش سپاسگزارم.

Inموریx چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:21 ب.ظ http://inmorix.persianblog.ir

شاد و سلامت و موفق باشین....

نسیم خیس کولی شنبه 2 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:06 ق.ظ

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار
دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

آخ که این شعر با صدای استاد شجریان آوای ملکوتی منه. ممنون عزیز گلم

ماه مون شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:17 ق.ظ

چه خوب شیراز زادگاه همسر منم هست البته فقط به دنیا اومده اونجا ولی من عاشق شیرازم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد