باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

بوی ماه مهر


باز آمد بوی ماه مدرسه              

                                            بوی بازی های راه مدرسه *

سلام به پاییز .به پیشواز پاییز برویم. این بهار عاشق .نمی دونم الانم مثل زمان ما از چند روز مونده به اول مهر و بازگشایی مدارس تلویزیون از این برنامه ها و فیلمهایی که در مورد مدرسه رفتن و کلاس اولی هاست نشون میده یا نه ؟!!

دلم برای تراشیدن مداد و بوی تراشه های اون  ،بوی دفترو کتاب نو تنگ شده. برای جلد کردن کتاب و دفتر تنگ شده.حتی دلم برای دفترهای کاهی که اون زمان ازشون بدم میومد هم تنگ شده. اثر مداد هیچ وقت توشون واضح نبود و ووقتی می خواستیم پاکشون کنیم پوسته پوسته میشد یا جای پاک کن سوراخ میشد . انگار هرچی اثر مداد تو اونها نمیموند ولی تصویر اونها تو ذهن من خوب نقش بسته.فکر کنم هر کدوم ما حداقل یک بار تجربه پاک کن نداشتن و استفاده از انگشت به جای پاک کن و کثیفی جای اون رو داشته باشیم .

گوشه دفترهامون که لوله میشد  و من این جور مواقع مشق هامو بزرگ می نوشتم تا زودتر دفترم تموم بشه و یکی نو بردارم. و بازم روز از نو روزی از نو.

مشق هایی که نمی نوشتم و یا باید مامانم میومد پا در میونی یا باید  موقعی که خانم معلم مشقها رو خط می زد این قدر تند ورق می زدم تا نفهمه. یادته فرزانه که یک دفعه که داشتم این کارو می کردم به خانم گفتی؟یادته که از ترس تو که گزارش ندی نمی تونستم بیام حتی تو کوچه هم بازی کنم . شاید همینها باعث شد که بعدها هم به داییت که چقدر هم جذاب و دوست داشتنی بود و همه چی تموم اون جوابو بدم.راستی هنوز ترا با همون مانتو شلوار طوسی خوشرنگت و کاپشن قرمز یادمه که چقدرم بهت میومد. از کجا به کجا رسیدم!!

من دلم می خواد بازم بچه بشم برم مدرسه. من هنوز خواب می بینم امتحان عربی دارم ولی تا حالا حتی یک بار معلم عربی نیومده درس بده. من هنوز دلم دلهره امتحان می خواد!!من دلم شیطنت بچگی می خواد.من هنوز از دیدن کارتن زمان بچگیم سیر نمی شم. من هنوز تو این سن مرخصی می گیرم میام خونه تا اون کارتنها رو از تلویزیون ببینم. من هنوز تو اون داستانها گم میشم و هیجان زده میشم انگار دفعه اوله که می بینم . من هنوز تموم اون داستانها رو باور دارم. باور دارم که تو جنگل قانون جنگلی نیست و همه حیوونها دوستند و همه سوپ می خورند و تو لیوان آب می خورند. من هنوزم وقت تو کارتن دارند خوراکی می خورند دلم همونو می خواد. من هنوز ........................خیلی بچه ام .

 

* زنده یاد قیصر امین پور

نظرات 8 + ارسال نظر
دریا چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.onlyyou.blogsky.com

سلام
وب خوشگلی داری
به کلبه کوچیک منم تشریف بیاری خوشحال میشم
موفق باشی

سامان چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:22 ب.ظ http://comien.mihanblog.com

سلام
من یه دانشجو از قشر متوسطم که به لطف خدا و به کمک cn3 دارم یه پولدار واقعی میشم
شما هم اگه می خوای واسه هر تومنی که خرج میکنی کلی بالا و پایین نکنی و به ما بپیوندی، سری بهم بزن
http://comein.mihanblog.com
CN3 روشی نو برای کسب درآمد واقعی از اینترنت صد در صد تضمینی
.
.
.
.
بدون نیاز به کلیک کردن یا زیرمجموعه

inموریx پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:05 ب.ظ http://inmorix.persianblog.ir

سلام.....امیدوارم که همیشه شاد و سلامت باشین[لبخند][گل]

رها یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:51 ق.ظ

همه اش حرف دلم بود. از بس به گذشته سفر می کنم خودم هم خسته شدم

برای بزرگ شدن خیلی زود بود خیلی. من هنوز کنار هر لوازم التحریری توقف می کنم و با تمام وجودم به اونجا نگاه می کنم

کاش می شد از دروازه زمان گذشت و به گذشته برگشت که اگه بر می گشتم ...


مثل همیشه حس نوشته هات عالی بود . بوی پاییز میداد

مسافر چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:00 ب.ظ http://r-computer.blogsky.com

سلا م دوست من احوال شما نطق های پند امیزی گذاشتی خیلی عالیه میدوار م موفق پیروز باشی به من سر بزن منتظرت هستم بای

ماه مون چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ

اونوقتا که مدرسه می رفتیم میگفتیم کی میشه بزرگ شیم و این صبح زود بیدارشدنا و درس پرسیدنها تموم شه
حالا که بزرگ شدیم میگیم کاش کوچیک شیم و اون روزا برگرده

آی گفتی.
من اون روزها بخ مادربزرگ خدابیامرزم که تو خونه بود حسودیم میشد. اونم برای اینکه منو تشویق کنه می گفت برو در بخون که مثل من کور نباشی. و من می دیدم که اون همه چیزو می بینه و کور نیست و چشم داره :))))))

محمد جانبلاغی سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:18 ق.ظ http://www.frotel.com/ads-reg.php?moarref=2320

وبلاگ فروتل راهی است برای پول دارشدن.
5000هزارتومان جایزه عضویت بگیرید.
پول دار شدن را با ما تجربه کنید.
منتظر حضور سبزتان هستیم.

www.mohammad1.blogsky.com/

نسیم خیس کولی چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:55 ب.ظ

قربونت برم
چقدر این نوشته جالب بود عزیزم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد