باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

آینه درون

من به هیات ما زاده شدم
به هیات پرشکوه انسان
تا در بهار گیاه به تماشای رنگین کمان پروانه بنشینم
غرور کوه را دریابم و هیبت دریا را بشنوم
تا شریطه خود را بشناسم و جهان را به قدر همت و فرصت خویش معنا دهم
که کارستانی از این دست
از توان درخت و پرنده و صخره و آبشار
بیرون است.
انسان زاده شدن تجسد وظیفه بود :
توان دوست داشتن و دوست داشته شدن
توان شنفتن
توان دیدن و گفتن
توان اندوهگین و شادمان شدن
توان خندیدن به وسعت دل ، توان گریستن از سودای جان
توان گردن به غرور برافراشتن در ارتفاع شکوه ناک فروتنی
توان جلیل به دوش بردن بار امانت
و توان غمناک تحمل تنهایی
تنهایی
تنهایی
تنهایی عریان .
انسان دشواری وظیفه است .

شاملو
---------------------------------------------------------------


بیشتر آدمها وقتی در موقعیتی قرار می گیرند که متفاوت از همیشه دیده می شوند ، در صدد هستند تا ظاهری زیبا داشته باشند یا حداقل اینکه خود را برانداز می کنند .بیشتر کسانی که در مقابل دوربین های مدار بسته هستند ، اگر از وجود شخص دیگری معذب نباشند ، مدام چشم به صفحه تلویزیون می دوزند و گاهی از دیدن خود ذوقی هم میکنند. همه ما اگر در مکانی باشیم که آینه ای مقابلمان باشد حتما به آینه نگاه می کنیم تا ظاهر خود را بررسی یا اصلاح کنیم.
ولی چند نفر از ما در خلوت خود یا وجدان خود که برای هیچکسی قابل رویت نیست رفتار و کردار خود را ارزیابی می کنیم و سعی در پیرایش آن داریم؟به راستی چند نفر؟

٭بانوجان هرچه با همراهت تماس گرفتم ، تماس برقرار نشد . ظاهرا آنتن دهی منطقه پایین است. ایمیلهایت را هم که فصلی چک می کنی و هنوز تابستان نشده است! راه دیگری به ذهنم نرسید که بگویم من از فردا تا 9 خرداد ماموریت هستم و اگر شد ملاقاتی داشته باشیم خوشحال می شوم. حتما تماس بگیر دختر سر به هوا!!!!


نظرات 10 + ارسال نظر
banou چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:38 ب.ظ

salam. chera aberuye nadashteya adamo jolo gharibeha mibari? man farda bahat tamas migiram. miduni ke telefonaye mahvarehi jirebandi mishan.

فرشید چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:27 ب.ظ http://farshid38.blogfa.com

سلام دوست خوبم.ز حضور صمیمانه ات در وبلاگم ممنونم. مطلابت رو تا چند پست قبل خوندم. زیبا و متفاوت می نویسی. موفق باشی

نسیم پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:10 ب.ظ

سلام خانم خانما
ماموریت خوش بگذره!

بانو مریم یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:58 ب.ظ http://www.banoumaryam.blogfa.com

سلام
ببخشید . من شما رو میشناسم ؟

شادی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:12 ب.ظ http://parchine-raz.blogsky.com/

از عینک های آفتابی متنفرم... از ابرهای تیره متنفرم... از هر آنچه آفتاب را از من بگیردمتنفرم... آفتاب ای روشن عقیق آسمان باز هم بر تن خاکستری من بتاب... که هست من از تو هست شد و درد من از تو زرد...

رها چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:16 ق.ظ

خوبی؟

من نه همیشه اما خیلی پیش میاد که به کارام فکر میکنم و سعی می کنم که رفتار غلطم رو تکرار نکنم.
کلا آدم خوبی هستم. باور کن

آدمی که کاری به کار کسی نداره. نه زیرآب زنه نه حسوده نه ریاکاره نه دو بهم زنه ...

مگه خوب نیست!!!!!!!!!۱

شادی سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:40 ب.ظ http://parchine-raz.blogsky.com/

سلام
شما که به ما خبر نمی دی آپ می کنید ولی ما خبر می دیم
شوخی بود این شعر شاملو رو نشنیده بودم انتخاب خوبی بود
من آپ هستم سر بزنی خوشحال می شم

شادی یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:28 ب.ظ http://parchine-raz.blogsky.com/

سلام

آپ نکردید؟
خیلی ممنون که سر زدی
منتظر پست های جدیدت هستم
بی خبرم نذار
پایدار باشی

رها دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:11 ق.ظ http://hadisetanhaee.blogsky.com

ببین از دست تو خودم و می کشم ها. پس چرا آپ نمی کنی.

چند بار این شعر رو بخونم آخه...

رها

همدل دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 ق.ظ http://hamdellife.blogsky.com

سلام دوستم خوبی؟؟ واقعا اگر همه ما تو وجدانمون این آینه رو داشتیم فکر کنم خیلی مشکلها دیگه هرگز وجود نداشتند .
ماموریت خوش بگذره .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد