باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

باغ گل سرخ

در گشودند به باغ گل سرخ و من دلشده را به سرا پرده رنگین تماشا بردند من به باغ گل سرخ ، با زبان بلبل خواندم

مشتری مداری

دیروز صبح توی رادیو مصاحبه ای شنیدم که جواب خیلی سوالاتم را توانستم پیدا کنم. مجری برنامه از یکی از مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار کشور پرسید که با توجه به هدف و زنجیره ای بودن این میادین چرا محصولی که از میادین نقاط بالای شهر تهیه میشه از لحاظ کیفیت و ظاهر اختلاف زیادی با محصولی که از میادین سایر نقاط شهر تهیه میشه داره؟ مسئول محترم هم فرمودند که اولا این طور هم که می گید نیست . در ثانی این برمیگرده به نیاز مشتری و استقبالش از محصول مورد نظر. مثلا ممکنه در نقاط بالای شهر از اون محصول با اون کیفیت و ظاهر مرتب و بسته بندی استقبال بشه ولی در سایر نقاط این طور نیست.
فکر می کنم مسئول محترم در مورد عرضه و تقاضای پایاپای در اقتصاد موفق چیزهایی شنیدند ولی نمی دونند که هیچ مشتری طالب محصول با کیفیت پایین نیست و این مسئول با این حرفشون شعور خرید مشتری رو زیر سوال بردند . شاید در مورد بسته بندی این حرف تا حد کمی قابل قبول باشه ولی در مورد کیفیت پذیرفته نیست. در ضمن باید به مشتری حق انتخاب داد . توی میادین پایین شهر شما محصولاتی که می بینید همه با کیفیت پایینه و دیگه حق انتخابی برای برگزیدن و خرید محصول با کیفیت بالا رو ندارید و این توهین به سطح شعور خرید مشتری هست و این که فروشنده تصور میکنه بهتر از مشتری از سطح نیاز او آگاه هست.

-------------------------------------------
همه چیز در حال تغییر است
مثل سایه خدای زاده نشده
که در حال حرکت بین زمین و خورشید است
اما حقیقت نمی تواند تغییر کند
یا از بین برود.



خداوندا همواره حقیقت را به من نشان بده هر چند به ضررم باشد یا تلخ و گزنده.
چرا که درد زاده آگاهی بهتر از آرامش ناشی از نا آگاهی است .
نظرات 1 + ارسال نظر
نسیم سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:47 ق.ظ http://www.nasimasal.persianblog.ir

سلام
مشتری مداری مفهوم عمیقی است که یک شبه جا نمی افته.عزیزم من خیلی وقته آپ کردم اگه تو یه بار دیگه وب منو رفرش کنی نوشته جدید را می بینی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد